Kuchnia

Crumble z jaglaną kruszonką

Lubię szybkie śniadania, ale od czasu do czasu mam ochotę na coś wyjątkowego. Takim królewskim śniadaniem jest dla mnie crumble. Podstawą jest dla mnie jabłko i banan. Do tego dorzucam sezonowe owoce, zimą to może być gruszka, a latem - wiśnie, agrest, truskawki, jeżyny, brzoskwinie czy śliwki. Na wierzchu układamy posypkę z płatków. Można ją zrobić z płatków owsianych, a w wersji bezglutenowej właśnie z płatków jaglanych. Nie trzeba nawet ich bardzo słodzić, ponieważ pieczone banany zapewniają crumble naturalną słodycz. Proponuję bardzo prostą wersję, która pasuje do wszystkich rodzajów owoców, ale możemy dodać też do kruszonki cynamon lub masło orzechowe. Też będzie przepysznie.

_MG_9001 Potrzebne składniki (na 1 porcję):
  • jabłko
  • banan
  • garść owoców sezonowych: może być gruszka, brzoskwinia, śliwki lub truskawki, ja wykorzystałam wiśnie i agrest
  • pół szklanki płatków jaglanych
  • łyżka syropu z agawy lub miodu
  • łyżka oleju kokosowego
Sposób przygotowania: Natłuść niewielką formę olejem kokosowym. Obierz jabłko i banana. W przypadku większych owoców, pokrój je na plastry lub niewielkie kawałki. Włóż do naczynia pokrojone jabłka, na to sezonowe owoce typu śliwki, brzoskwinie, gruszka czy wiśnie, na końcu ułóż plastry banana. W misce wymieszaj płatki owsiane z miodem i olejem kokosowym. Rozłóż płatki na owocach. Piecz przez 15 minut w temperaturze 180°C. Można zjeść crumble samo lub jako deser polane naturalnym jogurtem czy udekorowane kulką lodów.

Related Post

Leave a Reply