Zdrowe przepisy dla całej rodziny

Fit crumble z morelami (bez cukru i tłuszczu)

Fit crumble z morelami (bez cukru i tłuszczu)

Bardzo lubię crumble czyli zapiekane owoce pod kruszonką. Gdy mam dużo owoców, zawsze robię crumble. Wypróbowywałam już różne przepisy. Najczęściej wracam jednak do kruszonki, której bazą stanowią płatki owsiane. Na początku słodziłam ją miodem, ale wiadomo, że traci on część swoich cennych właściwości w wysokiej temperaturze, stąd przyszedł mi do głowy pomysł posłodzenia kruszonki bananem. Skoro z bananem można zrobić pyszną granolę, musi sprawdzić się i tutaj. Dzięki dodatkowi zmiksowanego banana nie trzeba dodawać nie tylko cukru ale też tłuszczu. Jeśli jednak nie zależy nam na wersji fit czy chcemy podać taki deser niemowlakowi, to wystarczy podać je z łyżką masła orzechowego, jogurtu, a w wersji wypaśnej domowych lodów.

Potrzebne składniki:

  • 3/4 szklanki płatków owsianych (lub więcej jeśli banan jest duży)
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki poppingu z amarantusa
  • 1 dojrzały banan
  • morele lub inne owoce

Sposób przygotowania:

Miksujemy banana blenderem. Wsypujemy do niego płatki owsiane, popping z amarantusa oraz wiórki kokosowe. Mieszamy. Jeśli masa jest zbyt mokra, dodajemy więcej płatków. Morele lub inne owoce układamy w kokilkach lub formie do pieczenia (u mnie to były 3 kokilki oraz jedna forma jak na zdjęciu). Przykrywamy owoce kruszonką. Pieczemy 25 minut w temperaturze 200°C.



2 thoughts on “Fit crumble z morelami (bez cukru i tłuszczu)”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *