Prosto, zdrowo, naturalnie

Jaglanka Birchera

Jaglanka Birchera

Już nieraz wspominałam, że lubię śniadania, których przygotowanie rano nie zajmuje dużo czasu. Ostatnio najczęściej miksuję koktajle, ale mam też w zanadrzu kilka rodzajów płatków. Obok płatków owsianych mam ryżowe, gryczane i jaglane. Płatki jaglane mają delikatniejszy smak niż gryczane i tym razem z nich postanowiłam zrobić szybkie śniadanie. Wystarczy wieczorem zalać płatki i bakalie, a rano dorzucić owoce. Ja dodałam jabłko, bo wzorowałam się na klasycznym już przepisie na owsiankę doktora Birchera. Można oczywiście dać inne owoce – borówki, gruszki, maliny, brzoskwinie czy truskawki.

Potrzebne składniki:

  • pół szklanki płatków jaglanych
  • szklanka mleka roślinnego
  • jabłko
  • 2 łyżki rodzynek
  • 3 śliwki suszone, figi lub morele suszone
  • 2 daktyle
  • łyżka orzechów włoskich
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka soku z cytryny

Sposób przygotowania:

Wsypujemy płatki jaglane do miseczki. Kroimy owoce suszone i orzechy. Dodajemy je wraz z cynamonem do płatków. Zalewamy je zimnym mlekiem roślinnym. Odstawiamy na noc. Rano dodajemy starte jabłko i sok z cytryny. Mieszamy i zajadamy.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *