Prosto, zdrowo, naturalnie

Kurkumowo-marchewkowa jaglanka

Kurkumowo-marchewkowa jaglanka

Kurkuma ma tyle cudownych właściwości, zwłaszcza przeciwzapalnych, że warto włączyć ją do naszej codziennej diety. W okresie zimowym piłam często złote mleko z jej dodatkiem, teraz przerzuciłam się na picie rano ciepłej wody z sokiem z cytryny, kurkumą oraz szczyptą pieprzu. Dodatek pieprzu czy pieprzu cayenne wzmacnia cenne właściwości kurkumy, więc należy pamiętać o łączeniu razem tych przypraw, a będzie jeszcze lepiej, gdy dodamy do tego duetu także olej kokosowy. Wszystkie te składniki zamieściłam w swojej dzisiejszej jaglance, która jest świetnym sposobem na podanie kurkumy dzieciom (można też ją dodawać do koktajli, zup i sosów, zwłaszcza pomidorowych czy naleśników). Dodatkowo już od rana serwujemy sobie jedną z porcji warzyw w postaci marchewki, która nie jest bardzo wyczuwalna w smaku, a dodaje koloru całej potrawie.

Potrzebne składniki (dla 2-3 osób):

  • 3/4 szklanki kaszy jaglanej
  • łyżka oleju kokosowego
  • łyżeczka kurkumy
  • pół łyżeczki cynamonu
  • szczypta pieprzu
  • 10 daktyli suszonych
  • spora marchewka

Sposób przygotowania:

W garnuszku rozgrzewamy olej kokosowy z przyprawami. Dodajemy kaszę jaglaną i mieszamy. Wlewamy 2 szklanki wody i dodajemy pokrojone drobno daktyle. Gotujemy 15 minut na małym ogniu. Po ugotowaniu kaszy dodajemy do niej startą drobno marchewkę.

Zobacz podobne wpisy



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *