Kuchnia

Miksujemy zielone: Czekoladowy koktajl z pestką awokado

Staram się wymiennie używać różne superfoods do koktajli typu zielony jęczmień, spirulinę, ostropest, chia, baobab czy pestkę awokado (to nie wszystkie oczywiście, bo nie próbowałam jeszcze macy czy konopi). Do smaku niektórych trzeba się dość długo przyzwyczajać.  Ja dopiero niedawno polubiłam spirulinę, zanim poprzednie jej opakowanie nie przeleżało u mnie kilka lat, nim się do niego przekonałam. Jeśli nie potrzebujemy konkretnego rodzaju superżywności ze względu na jakieś schorzenie, warto korzystać z różnych jej rodzajów, tak samo jak przy miksowaniu zielonych koktajli powinniśmy używać różnych warzyw zielonych (nie tylko jarmużu czy szpinaku, ale też natki pietruszki, naci marchewki, boćwiny czy kapusty).  Śmiało można wypróbować różne nasiona czy algi, bo można je długo przechowywać (siemię lniane, ostropest czy chia jeśli są w formie niezmielonej) i chociaż niektóre są droższe, starczają na naprawdę wiele koktajli.  Inaczej wygląda sprawa z pestką awokado (o jej właściwościach pisałam już tutaj). Po zmieleniu trzymam ją w lodówce maksymalnie kilka dni, bo pojawia się na niej biały nalot. Staram się ją wtedy wrzucać do różnych miksów owoców. Jak w przypadku wielu specyficznie smakująco superfoods jej smak można złagodzić, gdy zmiksuje się go z kakao. Czekoladowe szejki działają kusząco nawet na osoby, które nie są przekonane do koktajli, a poza tym można w nich przemycić praktycznie wszystko - szpinak, buraki, zielony jęczmień czy natkę pietruszki.  Czekoladowy koktajl gości na naszym stole średnio raz w tygodniu, najczęściej w niedzielny poranek 🙂

Potrzebne składniki:

  • banan
  • pół awokado
  • 3 daktyle suszone
  • łyżeczka kakao
  • łyżeczka zmielonej pestki awokado
  • szklanka wody lub trochę więcej

Sposób przygotowania:

Zalewamy daktyle gorącą wodą na kilka minut. Do kielicha blendera wrzucamy wszystkie składniki i miksujemy na gładko.

Related Post

Leave a Reply