Kuchnia

Miksujemy zielone: Jesienny koktajl z dynią i kurkumą

Początkowo cykl "Miksujemy zielone" miał się skończyć z upływem wakacji, ale na szczęście nie zarzuciłam wraz z ich skończeniem zwyczaju miksowania smoothie na śniadanie. Zrobiłam sobie nawet niedawno taki dzień odtruwający na samych koktajlach i sokach. Nie tylko wiosną warto myśleć o odtruciu organizmu. Taki detoks przyda się każdemu i o każdej porze roku. Przez cały rok mamy teraz dostęp do egzotycznych owoców. Mamy w końcu sezonowe owoce i warzywa. Teraz sezon dyniowy jest w pełni, więc postanowiłam wycisnąć z dyni sok i na jego bazie zmiksować pyszny koktajl. Uwielbiam kolor potraw z dyni. Ich piękna żółta barwa sprawia, że są niezwykle apetyczne i mam wrażenie, że jem coś super zdrowego (podobnie działa na mnie kolor buraków). Żółtą barwę dyni podkręciłam jeszcze dodając do smoothie kurkumy, dzięki czemu nasz koktajl jest nie tylko pyszny, ale i bardzo zdrowy.

Kurkuma obniża poziom glukozy we krwi, ma właściwości antyrakowe i przeciwzapalne. Najlepiej jeść ją w połączeniu z pieprzem lub pieprzem cayenne. Poleca się jedzenie 1 łyżeczki kurkumy dziennie.

Imbir jest środkiem odkażającym i przeciwzapalnym. Jest pomocny w przeziębieniach, ale także jest polecany jako środek na niestrawność.

Dynia to bogactwo żelaza, potasu i beta-karotenu, który nasz organizm przekształca w witaminę A. Dynia przyśpiesza przemianę materii i ma właściwości odkwaszające.

Banany mają mnóstwo potasu, dlatego mają wpływ na obniżenie ciśnienia. Obniżają też cholesterol. Śmiało sięgajmy po te owoce codziennie.

Brzoskwinie zawierają wapń, żelazo i magnez, więc są polecane przy walce z anemią. Dostarczają szybko energii naszemu organizmowi.

Zmiksuj sobie zatem taki koktajl na zdrowie.

Potrzebne składniki:

  • pół małej dyni lub kawałek dużej
  • banan
  • brzoskwinia
  • łyżeczka kurkumy
  • pół łyżeczki imbiru
  • szczypta pieprzu

Sposób przygotowania:

Obierz dynię i zrób z niej sok. Mnie wyszło z takiej ilości pół szklanki soku. Dorzuć pokrojonego banana, brzoskwinię i przyprawy. Zmiksuj na gładko. Jeśli lubisz płynniejszą konsystencję, dodaj trochę wody.

Related Post

Leave a Reply