Kuchnia

Miksujemy zielone: smoothie ze szpinakiem i brzoskwinią

Wspominałam już, że smoothie weszło ostatnio na stałe do naszego menu dnia, stąd postanowiłam w poniedziałki wrzucać koktajlowe propozycje. W weekend częściej zdarza się, że popełniamy jakieś grzeszki żywieniowe czy jadamy na mieście, więc w poniedziałek rozpoczęcie poranku od miksu warzyw i owoców skutecznie zniweluje nasz wyrzuty sumienia.

Na początku wydawało mi się, jak zapewne wielu osobom, że taki koktajl to za mało na śniadanie, ale po kilku dniach organizm się przystosowuje do lżejszego początku dnia i z pewnością będzie wdzięczny za dostarczenie mu takiej dawki witamin oraz enzymów z samego rana. Idealnie jest jeśli codziennie do koktajlu wrzucimy coś zielonego, chociaż nie codziennie mi się to udaje. Słodkie owoce takie jak banany, mango, jagody czy brzoskwinie neutralizują smak zielonych liści (choć nie zawsze się to udaje w przypadku bardziej intensywnych w smaku dodatków jak spirulina czy młody jęczmień). Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z zielonymi koktajlami, proponuję dorzucić do takiego smoothie łyżeczkę lub dwie masła orzechowego, który podkręci jego smak. Jeśli koktajl wyda nam się za mało słodki, można zawsze dodać do niego trochę miodu.

Potrzebne składniki:
  • jabłko
  • brzoskwinia lub nektarynka
  • garść szpinaku
  • pół młodej cukinii
  • szklanka wody
  • opcjonalnie: 1-2 łyżeczki masła orzechowego, miód do smaku
Sposób przygotowania: Myjemy owoce i warzywa. Obieramy jabłko. Kroimy składniki na mniejsze części i wrzucamy do blendera. Dodajemy wodę. Miksujemy.   Jeśli mamy młodą cukinię, nie musimy jej obierać. Jeśli koktajl ma pić małe dziecko lub chcemy mieć pewność, że będzie idealnie kremowe, obieramy także brzoskwinię.

Related Post

Leave a Reply