Prosto, zdrowo, naturalnie

Miksujemy zielone: Śniadaniowy koktajl ze śliwkami

Miksujemy zielone: Śniadaniowy koktajl ze śliwkami

Moja dzisiejsza propozycja na poniedziałkowe smoothie to śniadaniowy koktajl. Dzięki dodatkowi cynamonu i płatków owsianych (lub jaglanych) koktajl przypomina owsiankę, od której lubię zaczynać dzień. Taki koktajl jest też dzięki temu bardziej sycący. W smoothie łatwo też przemycić siemię lniane, które dostarczy nam kwasów omega-3. Zalecana dzienna porcja jego spożycia to jedna łyżka. Co kilka dni mielę kilka łyżek lnu w młynku do kawy i przechowuję w zamkniętym słoiku w lodówce, żeby w każdej chwili móc dorzucić takie siemię do koktajlu, owsianki czy kaszy jaglanej. W sklepach można kupić już zmielone siemię lniane, ale lepiej jest mielić je samemu.

Potrzebne składniki:

  • 4-5 śliwek
  • 3 daktyle
  • 1 większa lub 2 małe brzoskwinie albo w wersji jesiennej – 1 gruszka
  • 2 łyżki płatków owsianych lub jaglanych
  • łyżka siemienia lnianego
  • łyżeczka cynamonu
  • szklanka mleka roślinnego (u mnie tym razem mleko z różnych nasion)

Sposób przygotowania:

Daktyle zalewamy na chwilę gorącą wodą lub moczymy w zimnej przez kilka godzin. Do kielicha blendera wrzucamy wypestkowane śliwki i resztę składników. Miksujemy na gładko.

Zobacz podobne wpisy



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *