Przepisy dla maluchów

Pieczone gruszki (od 11 miesiąca)

Lipiec nie jest jeszcze gruszkowym sezonem, ale akurat nabrałam na nie ochoty. I to koniecznie w wersji zapiekanej. Postanowiłam przyrządzić z nich zdrowy i pyszny deser, który zjeść może także mniejszy szkrab niż moja córka. Nabiał wprowadzałam w 11 miesiącu życia i jest to świetny moment na przygotowanie oryginalnego podwieczorku dla naszej pociechy, która nie musi jeść już wszystkiego w postaci przecierów. W deserze postanowiłam przemycić popping, inaczej ekspandowane ziarno amarantusa. Nie każdy wie, że poza musli może znaleźć on zastosowanie także w deserach, sałatkach czy wypiekach. Amarantus jest zbożem bezglutenowym, poza tym jest bogaty w białko, żelazo, wapń i magnez, dlatego warto wprowadzić go już w diecie niemowlęcia.

Deser przygotowałam w wersji dla niemowlęcia oraz dla osób dorosłych. Ilość gruszek zależy od tego, dla ilu osób, chcemy przyrządzić podwieczorek. Ja miałam akurat trzy gruszki, ale możemy ich przyrządzić więcej, bo znikają bardzo szybko.

Potrzebne składniki:
  • 3 gruszki
  • 2 goździki
  • pół łyżeczki cynamonu
  • łyżka rodzynek
  • kilka łyżek poppingu z amarantusa
  • 2-3 łyżki gęstego jogurtu (najlepszy będzie grecki)
  • szczypta soli
w wersji dla rodziców: garść migdałów, nierafinowany cukier trzcinowy do smaku Sposób przygotowania:

Obieramy gruszki ze skórki, przekrawamy je na pół i wydrążamy ogryzek. Wrzucamy tak przygotowane gruszki do gotującej się wody razem ze szczyptą cynamonu, goździkami i szczyptą soli (dla uwypuklenia słodkiego smaku gruszek). W zależności od twardości gruszek gotujemy je przez 5-10 minut. W tym czasie kroimy na drobne kawałki migdały. Na płaski talerzyk wysypujemy trochę poppingu z amarantusa. Wyławiamy połówki gruszek dużą łyżką lub łyżką cedzakową i każdy kawałek obtaczamy w poppingu. Tak przygotowane gruszki wykładamy na naczynie żaroodporne (u mnie świetnie się sprawdza forma do tarty) lub brytfankę. Każdą gruszkę polewamy jogurtem i posypujemy szczyptą cynamonu. Gruszki dla naszego maluszka posypujemy rodzynkami, a gruszki przeznaczone dla dorosłych dla odróżnienia posypujemy cukrem trzcinowym i pokrojonymi migdałami. Zapiekamy gruszki w temperaturze 180ºC przez 5 minut. Podajemy na talerz.

_MG_5346m_ _MG_5351m_

Related Post

Leave a Reply