Prosto, zdrowo, naturalnie

Placki słonecznikowe

Placki słonecznikowe

Wasze dzieci też najchętniej jadłyby placki czy naleśniki z dżemem? Nawet jeśli mamy dżem bez cukru, to i tak większość tradycyjnych placuszków opiera się na białej mące, więc nie jest to posiłek wartościowy i szybko robimy się po nim głodni. Unikniemy tego efektu, jeśli zamiast mąki dorzucimy do placuszków ziarna słonecznika, które są dobrym źródłem białka, tłuszczu oraz żelaza. Do tego domowy krem czekośliwka czyli zmiksowane śliwki suszone z kakao i już pyszne oraz pożywne śniadanie gotowe.

Potrzebne składniki:

  • 1/2 szklanki nasion słonecznika
  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • banan       
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2/3 szklanki wody 

Sposób przygotowania:

Miksujemy banana z wodą. Mielimy na mąkę słonecznika oraz płatki owsiane i wsypujemy do zmiksowanego banana. Dodajemy mąkę ziemniaczaną i mieszamy łyżką. Smarujemy patelnię za pomocą pędzelka olejem. Nakładamy łyżką niewielkie placki. Są dość delikatne, dlatego przewracamy je łopatką, gdy zaczną się pojawiać bąbelki powietrza na jednej ze stron.                                                                             



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *