Zdrowe przepisy dla całej rodziny

Placki z amarantusem

Placki z amarantusem

W końcu i nas to dopadło. Podczas wizyty kontrolnej po przebytym przeziębieniu poprosiłam też kontrolnie o badania krwi dla Anielki. Wprawdzie po chorobie apetyt jej powrócił, ale martwiła mnie jej niechęć do warzyw, jajek oraz strączków (udawało się je tylko przemycić w koktajlu, gofrach czy ciasteczkach). Wyniki krwi potwierdziły moje przypuszczenia, że ma anemię. W związku z tym na blogu pewnie pojawi się teraz więcej przepisów bogatych w żelazo.

Na pierwszy rzut wrzucam przepis na placki, które robiłam już jakiś czas temu i mam nadzieję, że dobrze odtworzyłam przepis. Do placuszków dodałam bogaty w żelazo amarantus oraz nasiona słonecznika.

Przy okazji przypominam mój wpis na z listą 25 najlepszych roślinnych źródeł żelaza

Potrzebne składniki:

  • pół szklanki poppingu z amarantusa
  • 2 łyżki nasion słonecznika
  • 2 łyżki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • jajko lub banan
  • pół jabłka
  • pół łyżeczki cynamonu
  • woda do otrzymania odpowiedniej konsystencji – ok. 1/4 szklanki

Sposób przygotowania:

Rozgniatamy banana widelcem lub mieszamy jajko. Słonecznika mielimy w młynku do kawy. Dodajemy wszystkie sypkie produkty czyli zmielony słonecznik, mąkę, cynamon oraz popping z amarantusa. Dodajemy małe starte jabłko lub połowę większego. Mieszamy. Na końcu dodajemy wody do uzyskania pożądanej konsystencji gęstej śmietany. Smażymy na patelni.



2 thoughts on “Placki z amarantusem”

  • Surowe w środku niby bąbelki były na cieście a po ściśnięciu ciasto wychodzi z placuszka. Czy cieńsze czy grubsze, jest to samo. Why? A może takie mają być?

    • Oj, nie wiem czemu tak się stało. Były delikatne, ale na pewno nie surowe. Sprawdzę sobie jeszcze raz ten przepis, żeby się upewnić co mogło pójść nie tak. A były robione z jajkiem czy bananem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *