Zdrowe przepisy dla całej rodziny

Placki z amarantusem

Placki z amarantusem

W końcu i nas to dopadło. Podczas wizyty kontrolnej po przebytym przeziębieniu poprosiłam też kontrolnie o badania krwi dla Anielki. Wprawdzie po chorobie apetyt jej powrócił, ale martwiła mnie jej niechęć do warzyw, jajek oraz strączków (udawało się je tylko przemycić w koktajlu, gofrach czy ciasteczkach). Wyniki krwi potwierdziły moje przypuszczenia, że ma anemię. W związku z tym na blogu pewnie pojawi się teraz więcej przepisów bogatych w żelazo.

Na pierwszy rzut wrzucam przepis na placki, które robiłam już jakiś czas temu i mam nadzieję, że dobrze odtworzyłam przepis. Do placuszków dodałam bogaty w żelazo amarantus oraz nasiona słonecznika.

Przy okazji przypominam mój wpis na z listą 25 najlepszych roślinnych źródeł żelaza

Potrzebne składniki:

  • pół szklanki poppingu z amarantusa
  • 2 łyżki nasion słonecznika
  • 2 łyżki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • jajko lub banan
  • pół jabłka
  • pół łyżeczki cynamonu
  • woda do otrzymania odpowiedniej konsystencji – ok. 1/4 szklanki

Sposób przygotowania:

Rozgniatamy banana widelcem lub mieszamy jajko. Słonecznika mielimy w młynku do kawy. Dodajemy wszystkie sypkie produkty czyli zmielony słonecznik, mąkę, cynamon oraz popping z amarantusa. Dodajemy małe starte jabłko lub połowę większego. Mieszamy. Na końcu dodajemy wody do uzyskania pożądanej konsystencji gęstej śmietany. Smażymy na patelni.



Pozostaw odpowiedź Marzena Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *