Zdrowe przepisy dla całej rodziny

Pudding chia z solonym karmelem

Pudding chia z solonym karmelem

Uwielbiam pić codziennie koktajle, jednak są dni, gdy potrzebuję urozmaicenia (albo mam za mało składników, by przygotować smoothie) i wtedy przyrządzam pyszny pudding chia. Przygotowuję go na bazie mleka roślinnego, które akurat posiadam. Niektóre bywają mdłe w smaku, stąd przyszło mi do głowy, by ożywić klasyczny pudding solonym karmelem. Połączenie daktyli z masłem orzechowym świetnie się sprawdza nie tylko w ciastach czy owsiance, ale także w tym prostym puddingu.

Potrzebne składniki:

  • szklanka mleka roślinnego (użyłam domowego mleka z orzechów włoskich) + 2-3 łyżki
  • 4 łyżki nasion chia
  • banan
  • 10 suszonych daktyli
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • szczypta soli, jeśli używamy niesolonego masła orzechowego

Sposób przygotowania:

Do mleka roślinnego wrzucamy nasiona chia, mieszamy i odstawiamy do lodówki na kilka godzin (najprościej przygotować pudding wieczorem, by był gotowy rano). Zalewamy daktyle gorącą wodą i odstawiamy na kilka minut (możemy też zalać je zimną wodą, jeśli przygotujemy je wtedy co nasiona chia). Wyjmujemy pudding z lodówki i miksujemy go blenderem ręcznym. Do daktyli dodajemy masło orzechowe i 2-3 łyżki mleka roślinnego (oraz opcjonalnie sól). Blendujemy na gładką masę. Kroimy banany na półplasterki. W wysokim naczyniu układamy naprzemiennie pudding chia, kawałki banana i masę daktylowo-orzechową.



3 thoughts on “Pudding chia z solonym karmelem”

  • Brzmi przepysznie… muszę spróbować! Właśnie się zastanawiałam z czego by tu zrobić karmel bez cukru, jednak zetknęłam się już a nawet zżyłam z daktylami i na ślepo obstawiałam; musi tu chodzić o nie! Właśnie kupiłam sporą paczkę akurat z myślą o śniadaniu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *