Zdrowe przepisy dla całej rodziny

Jadłospis dla 19 miesięcznego dziecka

Jadłospis dla 19 miesięcznego dziecka

Gdy w końcu trafił mi się spokojny dzień bez biegania po zajęciach z dziećmi i na zakupy po kurtki zimowe, zrobiłam w końcu zdjęcia wszystkich posiłków Anieli, by wrzucić kolejny jadłospis. Sama lubię przeglądać takie foodbooki dzieci i mam nadzieję, że również kogoś zainspiruję.

Wykorzystałam wolny czas, by wypróbować przepisy, które mi się nagromadziły na Instagramie do wypróbowania (ostatnio dużo korzystam z zapisanych tam postów). W tym dniu postawiłam na wzbogacenie diety dzieci o żelazo, stąd przygotowałam placki z tofu z dodatkiem kiwi, by zawarta w nim witamina C zwiększyła jego przyswajalność. Na podwieczorek były z kolei ciastka z czarnej fasoli. Znów ugotowałam cały garnek fasoli. Część z niej zamroziłam, resztę zużyłam na bieżąco do produkcji burgerów. Gdy mam dużą ilość strączków, to planuję też zawsze jakiegoś pewniaka na słodko jak właśnie ciasteczka, koktajl czy krem do naleśników, by mieć pewność, że dzieci choć trochę tej fasoli w ten sposób zjedzą.

Czytam teraz książkę “Wege dieta w praktyce” Iwony Kibil i widzę jak trudno jest zapewnić wszystkie potrzebne składniki odżywcze wybrednemu maluszkowi. Bo co z tego, że ja mu podam to pół szklanki fasoli do obiadu, a do tego czerwoną paprykę, jeśli ono zrzuci je ze stołu. I tutaj wchodzi złota zasada żywienia, że to rodzic decyduje co dziecko dostanie na talerz, ale to dziecko decyduje ile zje.

Pociesza mnie też usłyszana informacja, że dietę maluszka bilansuje się tygodniowo, więc jest wtedy szansa, że innego dnia wyrówna się to, że dziecko jednego dnia nie spróbowało tej fasoli czy zupy. Aniela jest poza tym cały czas na piersi czyli wie co dobre dla niej.

I śniadanie 8:15

placki a la serowe z tofu z przepisu @weganskamama, domowe powidła bez cukru, kiwi

II śniadanie 10:15

koktajl z jabłkiem, siemieniem lnianym, mlekiem roślinnym z wapniem oraz kokosowym z przepisu Salaterka

Obiad 12:15

makaron z sosem dyniowo-pomidorowym (genialny pomysł podpatrzony na Instagramie u BLW jest super), pomidory

Podwieczorek 15:30

ciasteczka z czarnej fasoli z dynią, suszonymi śliwkami oraz gorzką czekoladą (przepis znajdziecie na stronie Stasiu love) – zjedzone 2 sztuki

Kolacja 18:00

Zupa ziemniaczana z parówkami sojowymi autorstwa mojego męża, chleb na zakwasie mojej produkcji



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *