Bez kategorii, Kuchnia

Smoothie bowl, a właściwie acai bowl

Jeśli znudziło Ci się codzienne picie koktajli, zamień szklankę na miseczkę i zmiksuj sobie smoothie bowl. To nic innego jak gęsty koktajl, który można jeść łyżką. Dodatkową atrakcję stanowi jego przybranie. Możliwości jest naprawdę wiele. Możemy posypać nasze smoothie owocami (świetnie sprawdzą się owoce jagodowe, większe owoce lepiej pokroić w kostkę), orzechami, owocami suszonymi, orzechami, nasionami (chodzi nie tylko o słonecznik czy dynię, fajnie komponuje się też nasiona chia), granolą, płatkami kokosowymi czy migdałowymi. Tak właściwie ogranicza nas  tylko własna wyobraźnia (no i oczywiście zawartość naszych szafek kuchennych). Najlepiej wybrać kilka dodatków i ułożyć je warstwami. Takie podanie koktajlu sprawia, że jest on nie tylko bardziej apetyczny (to może być pomocne zwłaszcza w przypadku zielonych koktajli) i chrupiący (zwłaszcza gdy dodamy orzechy, pestki czy granolę), ale też zdrowszy. Trudno jest zmieścić zawartość całego naszego koszyczka z owocami czy bakaliami w jednym koktajlu, a w ten sposób możemy przemycić w nim więcej składników. Nawet jeśli codziennie będziemy miksować ulubiony zestaw owoców i warzyw, jeśli będziemy posypywać nasze smoothie innymi dodatkami ustrzeżemy się nudy.

W zimie polecam dodanie do smoothie bowl pestek granatu. Są bardzo zdrowe i pięknie się prezentują. Ich dodatek do jaglanki czy owsianki zawsze działa w przypadku moich maluchów. Na szczęście na koktajl nie trzeba ich raczej namawiać, zwłaszcza gdy są w nim truskawki (teraz ratujemy się mrożonymi).

Potrzebne składniki:
  • 2 banany
  • garść truskawek (poza sezonem mrożone)
  • 1/4 świeżego ananasa
  • łyżka ekstraktu acai
  • łyżka nasion konopi (użyłam zmielonych niełuskanych)
  • pół szklanki wody lub mleka roślinnego
  • dodatki: pestki granatu, suszona żurawina, płatki kokosu, płatki migdałowe, nasiona chia
Sposób przygotowania:

Miksujemy składniki smoothie w blenderze kielichowym na gładko. Przelewamy do dwóch miseczek. Dekorujemy pestkami granatu, płatkami kokosa, żurawiną, chia i płatkami migdałowymi. Wyjadamy łyżką.

Related Post

3 komentarze

  1. Tysia

    17 listopada 2017 at 13:29

    Właśnie poszukiwałam alternatywy albo urozmaicenia koktajli i smoothie, bo popadłam w rutynę i już mechanicznie wrzucałam te same warzywa i owoce do mojego ronic’a… ale zachęciłaś mnie do spróbowania acai bowl 🙂

    1. Magdalena

      17 listopada 2017 at 20:50

      Smoothie bowl to fajna odskocznia. Polecam od czasu do czasu.

Leave a Reply