Zdrowe przepisy dla całej rodziny

Jadłospis dla 10 miesięcznego dziecka (wegetariański, zimowy)

Jadłospis dla 10 miesięcznego dziecka (wegetariański, zimowy)

Mam wrażenie, że dopiero co spisywałam jadłospis mojego ośmiomiesięcznego szkraba, a tymczasem jutro kończy on 11 miesięcy. Zgodnie z obietnicą zapisałam, czego moj synek próbował w tym tygodniu (próbował to dobre słowo, ponieważ niektóre produkty wypluwa, jeśli nie spodoba mu się struktura, ale pocieszam się, że w ten sposób też poznaje różne smaki). Zgodnie ze schematem rozszerzania diety wprowadziłam w 11 miesięcu całe jajka i nabiał, dzięki czemu jeszcze mniej dań musiałam przygotowywać tylko dla maluszka. Właściwie gotowałam mu osobno tylko zupy. Przy niewielkiej modyfikacji synek mógł spokojnie zjadać to, co przygotowałam dla wszystkich członków rodziny. Ciastka zamiast miodem slodziłam musem daktylowym, zupę dyniową czy sos do makaronu doprawiłam po odłożeniu ich dla synka, a do koktajli ewentualne superfoods dodawałam na samym końcu. Istotniejsze od ilości zjadanego jedzenia jest dla mnie jego różnorodność i jakość, stąd w tym tygodniu synek głównie jadł chleb bezglutenowy, bo po prostu taki akurat upiekłam. Gdy robiłam chleb żytni na zakwasie, to dostawał właśnie taki. Od kilku dni testujemy picie z kubka i idzie to synkowi już całkiem nieźle. Dostaje do picia wodę. Koktajlami karmię go łyżeczką. Spis nie uwzględnia mleka. Synek jest nadal na piersi i je mleko co 2,5-3 godziny.

I DZIEŃ

8:00 banan

9:15 kasza jaglana z tartym jabłkiem, śliwkami suszonymi, siemieniem lnianym, cynamonem i olejem lnianym

12:30 gotowane warzywa: marchewka, brokuł, kalafior

15:00 jogurt naturalny

18:00 makaron kukurydziany z sosem z pieczonych warzyw: dyni, papryki i pomidora

II DZIEŃ

7:00 banan, winogrona, mandarynka

9:00 owsianka z rodzynkami i sokiem marchewkowym

12:00 zupa jarzynowa (marchewka, seler, pietruszka, kalafior, groszek zielony, fasolka szparagowa, kasza kukurydziana, masło), makaron kukurydziany

16:00 gotowana gruszka, kompot gruszkowy na bazie herbaty rooibos

18:00 chleb bezglutenowy, oliwki zielone, pomidor, tofu wędzone

III DZIEŃ

7:00 koktajl pieczona dynia + jabłko + banan + cynamon + herbata z czystka

9:00 jajecznica na maśle robiona na parze, chleb bezglutenowy z masłem

12:00 barszcz czerwony (ziemniak, marchewka, pietruszka, burak, płatki gryczane, soczewica zielona, olej lniany, woda z kiszonych ogórków), surówka z jabłkiem i czerwoną kiszoną kapustą

15:00 placuszki z kaszy kukurydzianej z gotowanymi jabłkiem i śliwką

18:00 ser biały, chleb bezglutenowy, chrupki kukurydziane

IV DZIEŃ

7:30 kawałek mandarynki, trochę koktajlu jarmuż + jabłko + banan + kaki + daktyle

9:00 chleb bezglutenowy, pasta z tofu wędzonego i suszonych pomidorów

12:00 zupa z białą fasolą (ziemniaki, marchewka, pietruszka, por, fasola, oliwa), trochę samej ugotowanej fasoli

15:30 kluski z kaszy jaglanej z cynamonem, sok jabłkowo-gruszkowy

18:00 płatki gryczane z gotowaną śliwką i mielonym słonecznikiem

V DZIEŃ

7:00 pół banana, trochę koktajlu borówki + natka pietruszki + banan + mleko kokosowe

8:30 jajko gotowane na twardo, kawałek ogórka kiszonego,  kawałek chleba bezglutenowego

12:15 zupa z dynią (dynia, batat, cebula, czosnek, imbir i kasza jaglana), gotowane ziemniaczki

15:30 ciasteczko owsiane domowej roboty słodzone musem daktylowym i rodzynkami (bez cukru), trochę jogurtu z nerkowców

18:00 kisiel jabłkowo-gruszkowy z rodzynkami (na bazie tłoczonego soku)



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *